2011. február 28., hétfő

Várom

Mit is?
Egy mondatot, az ÉN mondatomat, valakitől, még azt sem tudom kitől.

Biztosan ismeritek azt az érzést, amikor a napok, percek megszokott múlásában, hirtelen "szembejön" veled valaki, akár családtag, ismerős, vagy egy kedves idegen és mond egy mondatot, A mondatot, amitől megtorpansz, de jó érzés tölt el. Akkor megérzed, hol van a lelked és az övé.

Gondolkodtam hány ilyen mondat van az életemben, nem túl sok talán, de az utolsó kettőre emlékszem.

A legutolsó nem olyan régen jött szembe velem, a patikában vártam, hogy a megrendelt gyógyszeremet előkeresse az üvegcsék és fiolák közül a patikus. Jött a számommal, papírosommal, gyógyszeremmel és az idős hölgy rám mosolyogva (amolyan nyílt tekintettel) csak annyit mondott "de szép név: Honfi Viktória"
Aznap szépen sütött a nap. Jó illata volt a koszos városnak is. Mennyit tud jelenteni egy kis figyelem, igaz?

Az előtte lévő mondatot a nagyapám mondta, legutolsó találkozásunkkor. A gyerekekről beszélgettünk, aztán a felmenőkről, ki-kire hasonlít, mit örökölt... Lehet, hogy sokszor nem is hálás téma. Szinte félve kérdeztem meg a nagyapám, hogy Mondja! Én kire?
Rám emelte tekintetét (mert ő mindig csak maga elé nézve mesél), nagyon öregnek láttam. Hallgatott, aztán annyit mondott, ki nem mondva a mondat elejét, de értve: Kulimár fajta vagy, "...de a szíved az apádé".
Talán nem is a mondat volt jelentős, hanem az a szomorú végigmérés, aztán az ahogy rólam mondta, hogy rólam mondta. Ritkán tesz ilyet.

Várom a mondatom, lehet idegen is, csak lendítsen már rajtam. Hol van az én történetem mellékszereplője?
Ugye, ismerős ez nektek is?

2 megjegyzés:

  1. Aha, ismerős. Meg az is, hogy mikor nagyon várom, nem jön senki, semmi. Az csak úgy véletlenül történik meg, nem lehet rá számítani. Váratlan ajándékféle, de nekünk addig is élni kell.
    És látom itt oldalt az Utas és holdvilág-ot. Igen, igen, igen. :) Egyszer végig akarom járni Olaszországot a könyv útvonalán.

    VálaszTörlés
  2. Márta! Igen, véletlenszerűen jön, így nem is jött az elmúlt két órában :) de kicsit legalább lecsendesedtem...

    VálaszTörlés

Mondd csak! De írhatsz a honfiv@freemail.hu-ra is!