2009. november 23., hétfő

András keresztelője



Tegnap keresztanya lettem.

Nyíregyházán, egy kis református templomban tartották meg testvéremék a kicsi keresztelőjét. Hajnalban keltett a vekker, a sötét hajnalban rohantam a Holló IC-hez, hogy időben odaérjek a keresztelőre. 3 órás út volt, kényelmesen hátradőlve olvastam. Furcsa volt a Soma nélkül töltött idő, de bevallom jólesett. El is olvastam az Erzsébet királynő törvénytelen fiáról, Artúrról szóló regényt. Na de vissza a keresztelőhöz.

A képen látható, saját készítésű ajándékkal leptem meg többek között a szülőket. Nem életem főműve, az biztos. Eléggé nyögve fejeztem be és abszolút nem olyan díszes, mint az eredeti minta, de most csak erre futotta az erőmből és időmből.
Egy gépjármű nyeremény takarékkönyv és egy kézzel kötött kardigán (amit nem én kötöttem) voltak az ajándékok még.
Valamint egy képeslap, amihez kerestem egy keresztelői versikét. Íme:

Mikor bekopogtál e zsivajgó világba,
S a lelkek tavából leúsztál közénk,
A nyári Nap éppen vidáman tombolt,
Izzasztó arcát fordítva felénk.

S ma eljött a nap, a keresztség napja,
Mikor a lélek új vágányra vált,
Rengeteg régi szent sereglett körénk,
Midőn egy új pap mormolt egy imát.

S én lettem az ki keresztanyádként,
Egy gyertya képében fényt adtam Neked,
S ebben a tülekvő, kifordult világban,
Lelki és szellemi segítőd leszek.

A verset egy bizonyos Faun írta, de bevallom, belekontárkodtam és a "nyári, vágányra" szavakat átírtam.

Ha kapok fotókat a keresztelőről, esetleg megmutatom azt is :)

4 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon kis helyes a himzès, biztos, hogy szèp emlèkkènt sokat jelent majd nekik. A vers pedig nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Hát remélem, hogy nekik is tetszik. És köszönöm a dícséretet, nagyon örültem neki. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Én valahogyan ide keveredtem (egy kreatív blogból, ahol megjegyzést írtál), szeretnék rendszeres olvasód lenni. Nekünk 9 gyerekünk van, a blogom ezzel kapcsolatosan foglalkozik, de van egy gyerekmese blogom is. Azt írtad, hogy csak xxx látogatód van, hogy miért is lehetséges ez? Én úgy kezdtem, hogy abba is hagyom, de rájöttem, hogy ezt a blogozást szeretem csinálni, képeket feltenni, írni, viccelődni, szóval 1-2 nappal az írások után visszanézni, hogy mi is volt akkor. Ez valójában egy napló (lehet, hogy zártkörűvé fogom tenni), ami magunknak szól. Igaz, hogy vannak benne mindennapi társadalmat érintő dolgok, de nem a nagyközönség a cél részemre. magam örömére csinálom. Vannak blogok, ahová szeretek visszanézni, nevetni, szomorkodni, elgondolkozni (ez az utólsó bejegyzésem is elgondolkoztató kategória). Szóval, ha úgyérzed, hogy akarod csinálni, csináld és legyél minél több blogosnál rendszeres olvasó. Ha meg nem, akkor elég az ami van. Én visszafogok nézni, de nem tudom igérni, hogy minden nap, de igyekszem (sok blogot olvasok, kreatívkodok, vezetek egy 11 tagú családi háztartást, kertészkedes, olvasok, "néha alszom is", játszom, írok, blogozok)szóval nagyon sok mindent csinálok. Remélem nem baj, hogy hosszúra sikerült a bejegyzésem, de hát én már csak ilyen "sokat beszélő" vagyok. Üdv. Mária egy 9 gyerekekes anya

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a biztató szavakat Mária! És teljesen igazad van, azóta már én is átgondoltam és hasonló véleményre jutottam.
    Szívesen beleolvasnék a blogodba. Sajnos a nevedre kattintva nem találtam.
    Üdv, honfiviki

    VálaszTörlés

Mondd csak! De írhatsz a honfiv@freemail.hu-ra is!