2009. december 19., szombat

Könyvtári összefoglaló 2009.

Idén beiratkoztunk Somával a könyvtárba. Mivel neki ingyenes, nagyon jó üzletet kötöttem. Emlékszem az első alkalommal, amikor magamnak is választottam könyvet, rögtön kettőt vagy hármat, rám szólt a morcos, de nagyon dekoratív könyvtáros néni, hogy "a gyerek van beíratva, akkor csak egyetlen könyvet vihet anyuka"! El is szégyelltem magam, mert én olyan vagyok, de gondoltam sebaj, ha egy könyvet olvasgatok nagy élvezettel, már az is főnyeremény!

Többször megfogalmazódott a gondolat, hogy az év végéhez közeledve mérleget vonok életem fontosabb területein. A rendes naplómba is szeretném majd összefoglalni az év nagyobb történéseit, érzéseit. És miért ne állhatna itt az idén olvasott könyveim listája(?), hiszen olvasni JÓ és örülhetünk, ha jut rá idő!
Na hát akkor a listám:

1. Ken Follett: A katedrális (Hát ehhez nem kell magyarázat, megrázó, élvezetes, felkavaró, sokkoló és gyönyörű!) Bár nem tetszés szerinti a sorrend, hanem időbeli (ezt olvastam először), akár number one is lehetne.

2. Lévai Katalin: Varázskert (Félig olvasott, én sajna untam.)

3. Szabó Magda: Katalin utca (Erről külön bejegyzést fogalmaztam.)

4. Szabó Magda: Az ajtó (Mélyenszántó, tartalmas, szomorú, Szabó Magdás)

5. Aiken Joan: Lady Catherine nyakéke (Először nem is emlékeztem melyik volt ez a regény, ahogy idepötyögtem, de most már emlékszem, a Büszkeség és balítélet Lady Catherine de Burgjéről szóló regény. Régi idők, ármánykodás, fura befejezés, nem volt rossz. De utol se éri a Büszkeség és balítéletet!)

6. Julia Barrett: Önteltség és önámítás (A Büszkeség és balítélet folytatása. Kissé kapkodó, nem annyira részletes ill. árnyalt, mint a fent említett első rész. Kevésbé is tetszett. Mr. Darcy alig szerepelt benne :( )

7. Sandra Gulland: Napóleon felesége (Ezt a regényt nagyon szerettem. És azt hiszem ez fertőzött meg és lettem azóta is hű olvasója a történelmi regényeknek)

8. Elizabeth Adler: Párizsi randevú (Pfúj! Félúton abbahagytam. Csöpögős, most elhagyjam, ne hagyjam, szeressem a másikat stb. Tiszta Júlia, Romana és társai.)

9. Robin Maxwell: Boleyn Anna titkos naplója (Lebilincselő! )

10. Robin Maxwell: A fattyú (Úgy szint lebilicselő!)

11. Gavalda Anna: Szerettem őt (Elolvastam. Közepesen tetszett, de vannak benne nagyon szép részek, gondolatok, amit sajnálok, hogy nem jegyeztem ki anno.)

12. Sandra Gulland: Adieu Napóleon! (Imádtam! Múlt héten a nagyfiamat visszautaztatva Gyöngyösre, elmeséltem neki az egész regényt! Persze a szaftos részeket kihagyva, inkább a történelmi jelleget kiemelve. 20 percig tartott az összefoglaló és érdeklődve hallgatta, ami nagy sikernek számít szerintem egy kamasznál :) )

A könyvtári jegyzékeken ez található 100 Thomas, Tesz-vesz, Babar, Kipp-kopp, Sicc, Hupikék Törpikék mellett :)

Hát ha tetszési indexet kérnétek, író és cím nélkül a történelmi regényeket emelném ki! Azt hiszem Maxwell és Gulland könyveket még fogok olvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mondd csak! De írhatsz a honfiv@freemail.hu-ra is!