2010. november 26., péntek

A szabolcsi töltött káposzta és én

Nem vagyok gyakorlott káposzta töltésileg. Néha készítettem, szerintem véletlenül eltaláltam, és azóta az a tudatom alakult ki, hogy TUDOK töltött káposztát főzni.

Na de most szabolcsit akartam, én, mint borsodi, szabolcsi ősökkel rendelkezve, az anyatejjel szívtam magamba e tudományt. Na jó, az anyu volt, aki anyatejjel ill. helyette. De menni fog ez.

Délelőtt bevásároltam hozzá, amit fejből emlékezetből tudtam, hogy szükséges. Persze vettem savanyú káposztát is és füstölt oldalast is, ami nem kell hozzá, de ez mellékes.
Paradicsomlevet pedig nem, ami viszont szükséges a szabolcsihoz. De ez is mellékes.

Gersli volt itthon, de maradtam a rizsnél. Ráfogtam a gyerekekre, hogy gerslivel nem ennék meg.

Szóval savanyú káposzta a fazék alján, füstölt oldalasnak megágyazva, édes káposztába töltve, paradicsompüré a töltelékbe belekeverve.

Hogy hívják azt a káposztát, ami nem szabolcsi???

Főleg, ha keresztezve van a kettő???

Mert én most ilyet tudok (bár még fő, így lehet, hogy a végén kiderül: ilyet se).

1 megjegyzés:

Mondd csak! De írhatsz a honfiv@freemail.hu-ra is!