2009. szeptember 30., szerda

Napóleon felesége



Sandra Gulland írta, előzménye a Napóleon menyasszonya, ami sajnos hetek óta nincs bent a könyvtárban, így ezzel kezdtem az olvasást.
A Jane Austen regények után vágytam egy kis történelmi ihletésű írásra. Hétfőn este sikerült is elszaladnom könyvtárunkba és Somának is választottam két könyvet ill. ezt magamnak.
Na szóval este a 109. oldalról fogom folytatni a regényt, tehát még nem szeretnék ill. nem is tudnék határozott véleményt adni a könyvről, de volna egy-két mondandóm a nagyérdeműnek :) az írásról.
Nem is tudtam, hogy:
1. Josephine Bonaparte, Napóleon előtt férjnél volt és két gyermeke született első férjétől, aki meghalt a francia forradalomban,
2. Napóleon alacsony ember volt,
3. Napóleon kevésbé adott a csillogásra, legalábbis tábornokként általában rendezetlen volt a ruhája, sőt gyakran szakadt, kopottas.
4. Josephine figyelemreméltó asszony volt, ami a külcsínt illeti - egyelőre a belbeccsel sincs probléma - de a fogai rosszak voltak.

ÉS az ötödik pontot amely azt tartalmazná, hogy Napóleon nem kicsit volt, hogyisfogalmazzak lepedőbajnok, hanem nagyon, azt a 24. oldalról kimásolt könyvrészlet bizonyítsa:
Josephine naplójából: "Álmos vagyok ma reggel, de jó a kedvem. Bonaparte egy frissen megtért hívő lelkesedésével és egy tudós kíváncsiságával közelít a házastársi kötelezettségekhez. Vett a folyóparti árusnál egy könyvet, és most ki akar próbálni minden pozitúrát, ami benne van. Azt állítja, több mint száz van, és mi még csak a kilencesnél tartunk."

A 24. és 109. oldal között és volt néhány az 1700-as évekhez meglepő gondolat.

Péter pedig esténként kérdezgeti, hogy Jó a könyv szívem? Mire én: Igen, jónak tűnik. Péter: Csak el ne aludj közben :) (a könyv vastag, szóval leüthetném magam vele) Én: Nem fogok. (Nem nézek rá, ki ne olvassa a szememből, hogy nem egy egyszerű történelmi regényt olvasok...)

Kíváncsi vagyok, mikor olvassa el ezt a posztot?! :)
Hi-hi-hi

1 megjegyzés:

  1. :))))))
    Olyan jól fogalmazol!élmény olvasni!Ilyet még nem hallottam,hogy "lepedőbajnok"::) Nem rossz!

    VálaszTörlés

Mondd csak! De írhatsz a honfiv@freemail.hu-ra is!