2010. április 24., szombat

Csavart minta I.

A fonalat egy csere-bere akció keretén belül kaptam, kb. 20 dkg-ot, így talán valami nagyobb ruhadarab is kijön belőle kísérletezés után.



12 szem + 2 + 2 szélszemből áll a mintasor.

Első három sor: 4 fordított, 4 sima, 4 fordított (hátulján fordítva, ahol fordított ott sima stb.)
Negyedik sor: 4 fordított, 4 szemet jobbra fordítunk: 2 szemet segédtűn a munka mögé teszünk, a következő 2 szemet, majd a segédtűre tett szemeket is simán lekötjük), aztán 4 fordított.
Utána ez a négy sor ismétlődik.

Én a szélszemeket sima szemre kötöttem, de lehet hogy nem így kell szélszemet kötni?

Hát én úgy örültem az eredménynek, mint macska a farkának! Pedig kicsit csálé is, de mégis az első gyermekem mintaügyileg.

Természetesen nagyon várom a profi kötőnők hozzászólásait, okosításait, mert nagyon rám fér. De azért megpróbálom ezeket a kis leírásokat folytatni, hátha más is kedvet kap :)

5 megjegyzés:

  1. Nincs abban semmi hiba, jòl is nèz ki. De mintha a màsodik csavaràs nagyobb lenne mind az elso, vagyis eloszor kèt sor utàn forditottàl jobbra, màsodik alkalommal pedig nègy sor utàn, vagy csak èn làtom igy?
    A szèlszem, az egy olyan talàlmàny, amitol szèp lesz a kotès szèle, ezt akkor kell hasznàlni, ha a lekotott darabokat nem fogod osszevarrni semmivel sem, mint pl. egy sàl, mert akkor làtszik a szèle hordàs kozben. En ùgy szoktam, hogy az utolsò szemet nem kotom le, csak leemelem. Amikor megforditom, akkor az utolsò szembol lesz az elso, ès akkor ott màr lekotom,igy vègeredmènyben minden màsodik sorban lesz lekotve. De ugy is lehet, hogy az utolsò szemet rendesen lekotod, ès mikor megforditod, akkor az elso szemet (ami ugyanaz a szem mint a vègèn az utolsò, mert utolsòkbòl lesznek az elsok :-))màr nem kotod le, csak leemeled.

    VálaszTörlés
  2. Igen, jól látod! És tudtam, hogy Te látni fogod. Nagyobb a második csavar rész, mert belefogtam a "lyuk" gyártásba is. Van is rajta, csak most nem mutattam, hogy a lyuk leírása külön szerepeljen majd. De az még elég furán megy, mert ugyan lett egy szép szabályos "lyuk"-am, de nem ott, ahol szerettem volna, hanem a sima rész szélére sikerült.

    Szóval csak két csavart kötöttem :)

    Köszönöm a szélszemes leírást!

    VálaszTörlés
  3. Igaz, hogy gőzöm sincs a kötésről, de az eddigi eredmény nagyon tetszik. Szép a fonal is. Kíváncsi leszek, mi lesz végül belőle.

    VálaszTörlés
  4. A szélszem így is jó. De lehet fordítottan is kötni. Nincs rá szabály, a simát könnyebb összevarrni/horgolni/kötni a végén. :-)

    Hova szeretted volna kötni a lyukat?

    VálaszTörlés
  5. Na hát ez az! Igazából azt se tudom, hogy lehet a lyuk készítést pontosan kivitelezni?!

    Nagyjából oda akartam, ahol a csavarás van, de sima rész szélére került.

    :)

    VálaszTörlés

Mondd csak! De írhatsz a honfiv@freemail.hu-ra is!