2010. szeptember 24., péntek

Becsületből

Becsületből olvastam végig a Nesze neked Terézanyut!


Rácz Zsuzsa első kötete tetszett, szórakoztatott. Örültem a második kötet megjelenésének. Gondoltam végre a frissebb generációból is kivált, kifejlődött egy hungarikum! Egy magyar írónő, fiatalkori problémákról mesél.

A film kicsit más epizódokat emelt ki, más hangulat és érzelem világba helyezte Kéki Kata történetét, de a színésznőink jobban karakteresítették a szereplőket, másképp él most bennem az első kötetből forgatott film.

Emiatt a második kötet olvasása közben, hol Rácz Zsuzsát, hol Hámori Gabit képzeltem Kéki Kata helyére.

Azt kell mondanom, nem lett jó a folytatás. Ha Rácz Zsuzsa erre téved, pirulva kérek elnézést, ezért a sorért, hiszen rengeteget dolgozhatott vele, de ezt a munkát érezni is rajta. Nem mesél, inkább katalogizál, sorba veszi élete nehéz szakaszának gondjait, bánatait. Boncolgatja a szingli életmódot, amit nem tudtam eldönteni, hogy végülis örömmel éli meg, vagy síratja. Vágyik is a nagybetűs férfi, férj után, meg nem is. Érezteti, hogy az apukája miatt mély lelki sebeket szerzett, aztán kissé elvarratlan lett ez a szál, hiányzik a konklúzió.

Ráadásul ahhoz képest egy elég terjedelmes regényről van szó, mégis a hozzá menjek és szüljek e gyereket kérdéskört, amire gyakorlatilag a közel 400 oldal épül, az utolsó másfél oldalon, sután lezárja, ill. lefuttatja a szálat.

És ha Zsuzsa erre téved: a következő könyvét is el fogom olvasni, várom, írjon csak, szükség van rá, de legyen kicsit Janikovszky-s, Szabó Magdás, mesélős, lelket megérintős, olyan, hogy nagyokat kelljen pislognom a metrón olvasva, nehogy észre vegye a szemben ülő néni vagy bácsi, hogy szépet, jót olvastam...

1 megjegyzés:

  1. Láttam nemrég itt, hogy azt olvasod,de nem mertem megkérdezni, hogy tetszik. Én már az elsőt sem kedveltem, végigrágtam, de nem élveztem. Bridget Jones kedvelő vagyok, ahhoz képest gyenge utánzat.

    VálaszTörlés

Mondd csak! De írhatsz a honfiv@freemail.hu-ra is!