2009. május 28., csütörtök

Egy régi süteményes receptkönyv



A nagyim lomtalanított.

Amikor meglátogattuk Őt és Nagyapát, felajánlotta, hogy válogassunk a kidobásra szánt könyveikből.
A könyvkupacban volt egy süteményes receptkönyv, Turós néni süteményes könyve... ez a címe. A szerzőt úgy hívják, hogy Turós néni. Rengeteg kelt-, gyúrt tésztás sütemény leírása található benne és még sok-sok pite és linzer. 1968-as kiadású.
A lapok megsárgultak és oldalain található néhány folt, ami a konyhai események nyomait őrzi magában.

A Nagyi isteni kelt süteményt készít a mai napig. Hétfőn szilvalekváros buktával várt minket, mert tudja, hogy élek-halok érte. Főleg az igazán megpirultakért :) Apuval egymás elől kapkodjuk el az "égettebb" darabokat :) ez már olyan örök szokás közöttünk.

A könyvet elhoztam... nézegetem, lapozgatom... de a tudás nagyi idős kezeiben maradt... maradjon is még nagyon sokáig!


1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Úgy örülök,hogy megtaláltam a cserebere által a blogodat!:)
    Bizony nagy kincs az ilyen régi könyv!
    Ezt nem ismertem...
    Kezdő háziasszonyként nagyon sokáig féltem a kelt tészta készítésétől,aztán a szomszéd néni segítségével belekezdtem.Azóta nagy kedvenc és nem bonyolult.neked is menni fog hamar!

    VálaszTörlés

Mondd csak! De írhatsz a honfiv@freemail.hu-ra is!